Non-dog pics: Birds   [14 February 2017, returnflight of the cranes/Rückflug der  Kraniche]
Two weeks ago, I saw some in Franconia, but was on the motorway. I really thought, I would have missed these either, because I first needed to fetch the camera. But fortunately, these two swarms seemed to meet over our house and tried to coordinate for quite a long time, flying in wild circles again and again. I did not move, all pictures are from the same point of view. And in the end they had their "ordinary" >-position!
Vor 2 Wochen hab ich schon welche in Fraken gesehen, war aber auf der Autobahn. Ich dachte schon, ich würde diese hier auch verpassen, weil ich noch die Kamera holen musste, aber zum Glück haben sich wohl die 2 Schwärme ausgerechnet über unserem Haus getroffen und versuchten recht lange und wild umherkreisend, sich zu koordinieren. Ich hab mich nicht gedreht, alle Bilder sind aus dem gleichen Blickwinkel. Und am Ende haben sie es ja auch in die "ordentliche" >-Position geschafft!